Najlepsze forum o Bollywood


#1 2008-08-04 10:17:28

Shanti15

ShahRukh4Ever

8143594
Call me!
Skąd: Miasteczko Śląskie
Zarejestrowany: 2008-05-16
Punktów :   13 

Eksperci o trudnościach w uczeniu się !!!

Niezależną platformę zajmującą się edukowaniem na temat zagadnień związanych z trudnościami w uczeniu się uruchomiono 23 lipca. Internetowy serwis pedagogiczny Reedukacja.pl skierowany jest przede wszystkim do rodziców i nauczycieli. Będzie tu gromadzona wiedza na temat dysgrafii, dysortografii, dyskalkulii i dysleksji. Za pośrednictwem materiałów dydaktycznych przygotowanych przez ekspertów z dziedziny pedagogiki, w tym przedstawicieli polskich uczelni wyższych, serwis pomaga radzić sobie z problemami, które często bagatelizowane są przez otoczenie.
"Pomysł stworzenia Reedukacja.pl to przede wszystkim efekt obserwacji zjawisk, które w bardzo negatywny sposób wpływają na rozwój naszego społeczeństwa. Aby temu zapobiec konieczna jest znajomość problematyki dysfunkcji, a także zgłębianie zagadnień przez nauczycieli i rodziców na temat przyczyn niepowodzeń szkolnych u dzieci i młodzieży. Dzięki temu zwiększają się szansę na wczesne podjęcie stosownych działań, przy których nasz serwis będzie pełnił rolę doradczą" - tłumaczy Daniel Łazuga, pomysłodawca i założyciel Reedukacja.pl. Jak dodaje, twórcy portalu chcą budować społeczność internetową zainteresowaną poszerzaniem wiedzy oraz wzajemną wymianą doświadczeń w zakresie zagadnień obejmujących omawianą problematykę.
Jego zdaniem, zdobycie zaświadczenia o dysleksji nie rozwiązuje problemów dziecka w szkole i nie zwalnia rodziców i nauczycieli z konieczności podejmowania dalszej, często żmudnej pracy w tym obszarze. Ponadto zwraca uwagę, że dysleksja nie jest jedyną przyczyną wpływającą na stopień przyswajania wiedzy. Równie istotne są zagadnienia dotyczące dyskalkulii, zaburzeń mowy, czy zachowania. Dla przykładu problem jąkania dotyka ok. 4 proc. Polaków, z czego większość stanowią osoby do lat 15. Poważna jest skala problemu dzieci z ADD (Attention Deficit Disorder - zaburzenia uwagi) i ADHD (Attention Deficit Hyperactivity Disorder - zespół nadpobudliwości psychoruchowej). Coraz częściej problemy w nauce eksperci przypisują nieprawidłowemu przebiegowi ciąż i porodów. Mogą one powodować minimalne zmiany struktury centralnego układu nerwowego, a tym samym zaburzenia rozwoju funkcji stanowiących podstawę nabywania złożonych czynności, do których należą m.in. czytanie i pisanie. Do innych przyczyn można zaliczyć m.in. brak właściwej stymulacji, wspierania rozwoju dzieci, u których występują drobne opóźnienia. Dzieci coraz mniej czasu poświęcają na prace manualne, tj. rysowanie, wycinanie, często brakuje im kontaktu z książką, którą obecnie wypiera telewizja i komputer.
Wiedza uzyskana m.in. za pośrednictwem serwisu Reedukacja.pl pozwoli m.in. uświadomić sobie jak znaczące jest wspieranie wysiłków dziecka, stała i systematyczna pomoc oraz właściwa motywacja.
Reprezentująca wortal Anna Tchorzewska przypomina, że w Polsce od wielu lat utrzymuje się na bardzo wysokim poziomie liczba uczniów mających trudności w uczeniu się. Przyjmuje się, że dysleksja rozwojowa występuje u blisko 10 proc. populacji polskiego społeczeństwa, a u około 4 proc. w postaci głębokiej. Jak wynika z danych Centralnej Komisji Edukacyjnej (CKE) liczba tzw. dyslektycznych uczniów z roku na rok wzrasta, wynosząc obecnie (lata 2007-2008) około 9,25 proc. Dla porównania w roku 2002 utrzymywał się na poziomie 7,1 proc., w 2003 - 7,7 proc., w 2004 roku już 8,7 proc., a w 2005 roku aż 9,3 proc.
W najnowszym raporcie CKE zwrócono szczególną uwagę na zróżnicowanie w występowaniu dysleksji między poszczególnymi województwami. W 2008 roku najwięcej uczniów dyslektycznych odnotowano w województwie pomorskim (podobnie jak w roku ubiegłym), natomiast najmniej w podkarpackim (wzrost o 0,6 proc. w stosunku do roku ubiegłego). Jak zauważa Tchorzewska, autorzy opracowania wyrażają niepokój wyraźnym zróżnicowaniem rozkładu występowania uczniów dyslektycznych w powiatach (od 0,8 proc. do 32,7 proc.). Główne przyczyny upatrywane są m.in. w nierównym dostępie do diagnozy psychologiczno-pedagogicznej oraz ciągle niewielkiej wiedzy na temat dysleksji rodziców lub opiekunów dzieci z małych miejscowości i ze wsi.
Platforma Reedukacja.pl składa się z pięciu działów, w których znaleźć można objaśnienia terminologii związanej z podejmowaną problematyką, materiały dydaktyczne - ćwiczenia, testy oraz ciekawe porady, wybrane pozycje fachowej literatury tematycznej, listę konferencji i szkoleń, w tym informacje o studiach podyplomowych.
Dodatkowo serwis umożliwia dostęp do ogólnopolskiej wyszukiwarki specjalistów, która zawiera aktualne dane kontaktowe m.in. do poradni pedagogiczno-psychologicznych oraz do pracowników naukowych zajmujących się omawianymi zagadnieniami. Zawartość merytoryczną tworzą specjalistyczne artykuły, w których znaleźć informacje o dysleksji rozwojowej, ADHD, ADD, czy zaburzeniach mowy.
Redakcja serwisu stara się nawiązywać kontakty z niezależnymi ekspertami, w tym przede wszystkim z wykładowcami polskich uczelni. Wortal ma otwartą formę i może być współtworzony przez każdego, kto dysponuje odpowiednią wiedzą i doświadczeniem, którymi chciałby się podzielić z innymi.
Tchorzewska podkreśla wyjątkowość serwisu Reedukacja.pl. Jak wyjaśnia, Internet zdominowany jest przez strony stowarzyszeń, towarzystw, fundacji, gabinetów terapii dziecięcej, publicznych i niepublicznych poradni pedagogiczno-psychologicznych oraz przez prywatne witryny internetowe osób mających wiedzę, doświadczenie i chęci do dzielenia się nimi. Do opracowań docierają jednak nieliczni, ponieważ domeny te najczęściej nie są pozycjonowane w wyszukiwarkach internetowych, co znacząco wydłuża drogę do nich. Nowy wortal ma zmienić tę sytuację.

onet.pl

Offline

 

Stopka forum

RSS
Powered by PunBB
© Copyright 2002–2008 PunBB
Polityka cookies - Wersja Lo-Fi


Darmowe Forum | Ciekawe Fora | Darmowe Fora
saito san a szkolyatena olej arganowy Ciechocinek masaże żarówka do piekarnika wrocław